pühapäev, 25. juuni 2017

Pisiasjad loevad

Mõned asjad on Eestis ikka päris hästi. Näiteks

olete te tähele pannud, et kui te hakkate juustupakki või muud pakendit avama, siis üleval ääres on katkendjoon ja tavaliselt ka kääride märk, aga reaalsuses on pakendil väike täke sees ning te saate pakendi lihtsalt lahti rebida? Päris tore idee, eks? Saksamaal olen ostnud nii ja teistsuguseid pakendeid ning ilma käärideta neid küll lahti ei saa. Väike täke on nii pisike asi, aga kui see puudub, siis jääb see silma.

olete te tähele pannud, et Eestis saab tualetis käsi sooja veega pesta? Nii paljudes tualettides tuleb siin kraanist ainult külm vesi (muidugi siis on ainult sooja vee võimalus, kui tahta parasjagu veepudelit täita). Üks Soome neiu kurtis mulle sama probleemi, seega pole ma ainukene, kes seda märkab.
Ei pidanud kaugele minema, see on mu ühikast, aga siiski päris tüüpiline.

olete te tähele pannud, et Eestis on sul põhimõtteliselt igas poes aega oma oste kotti pakkida? Milline õnnistus! Alles eile toidukaupu ostes jäi terve järjekord minu taha ootama, sest ma ei suutnud samal ajal 1) asju lindile panna 2) juba maksta 3) juba asju lindilt ära korjata. Täiesti müstika, kuidas neil ei ole kassalintide lõpus ruumi asjade kokku korjamiseks. Eestis olen näinud sellist süsteemi pea ainult vanalinna Rimides, aga hea küll, seal käivadki peamiselt turistid ninni-nänni ostmas ja pole nii oluline. Siin on sellised lindid isegi supermarketites.
Sakslaste endi strateegia on kaup ruttu tagasi korvi laduda ja poemüüjaga sammu pidada. Minu meelest on see alati väga adrenaliinirohke ettevõtmine.
Salaja tehtud pilt sakslase strateegiast ja miniatuursest/olematust pakkimisalast.
Kui Eesti kokkamisõhtuks süüa ostsin, siis ma isegi ei hellitanud lootust, et suudan kõik kohe kotti ära pakkida. Ladusin samamoodi kärru. Eks Eestis tehakse ka vahest nii, aga no nii väikeseid pakkimisalasid ikka annab otsida.

 Nüüd on aega rahulikult pakkida. Isegi viie asja ostmisel peaks närvide säästmiseks sellele alale tulema.

olete te tähele pannud, et Eestis liigub ühistransport päris täpselt? Olgu neid busse ja ronge nii vähe kui tahes, aga üldiselt on nad ikkagi graafikus ja hilinevad need siiski üpris harva ning mõjuvate põhjuste korral (liiklusõnnetus teel vms). Olen siin mitmeid kordi busse ja ronge kasutanud ning mulle tundub vahepeal, et väljumis- ja saabumisajad on lihtsalt umbkaudseks orientiiriks. Näiteks Prahast tagasi Saksamaale Kasselisse sõites väljus buss Prahast ehk sõidu alguspunktist pool tundi hiljem. See aga ei takistanud teel suvalises kohas pause tegemast. Lõpuks kulus 8h asemel reisile 9h 10min, kusjuures tegu oli teisipäeva päeval toimunud reisiga ning teel polnud ühtki ummikut või õnnetust ehk minu arvates oleks võinud reis ilusti graafikus püsida. Oh ja ega see pole ainus kord! Juba esimesel päeval Saksamaal hilines mu buss väljumisega 45min. Kaks nädalat tagasi hilines üks mu rong 10min, aga esialgu oli aega järgmisele rongile ümberistumiseks 5min, seega jäin viie minutiga rongist maha. Raadiost kõlas ümberistuda soovinud reisijatele "Entschuldigung!" (=vabandust; kahju). Saan aru, et siin on transport keerulisem ja riik suurem, aga kui teil peaks kunagi tarvis olema punktist A punkti B minna ning soovite näiteks lennukile jõuda, siis soovitan igaks juhuks varem liikuma hakata ning mitte loota "Saksa täpsusele" :) 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar