neljapäev, 25. mai 2017

Püha müristus - jälle püha

Minu siinoldud aja jooksul on mul homme juba kolmas vaba päev pühade tõttu ning juuni alguses on veel üks tulemas. Esimesed kaks olid munadepühade paiku (hea küll, ülestõusmispühad) ning homne on isadepäev. Vahepeal oli mul plaanis sel nädalavahetusel Berliini või kuhugi veel kaugemale minna, aga muude toimetuste vahelt jäi nädalavahetus varakult planeerimata ning nüüdseks on Berliinis öömajad jube kalliks läinud ning kuna ma sinnani oma tasuta semestripiletiga sõita ei saa, siis seekord jätan siiski Berliini vahele. Ehk siis lähen sinna mõnel teisel nädalavahetusel või hoopistükkis kunagi hiljem. Alternatiivina kavatsen nelja vaba päeva jooksul jälle oma lemmikhobi ehk avalduste täitmisega tegeleda, õppida, Göttingeni avastada, homme läheme vist kanuuga kuhugi sõitma ning laupäevaks plaanisime minna Goslarisse. See linnake on Harzi mägede lähedal - Göttingenist tunnike tasuta rongisõitu ning peaks olema eriline seepoolest, et seda ei pommitatud teise maailmasõja ajal maatasa. Järgmiseks nädalavahetuseks, mil mul on samuti neli päeva järjest vaba, on plaanis minna Tšehhi. Esiteks lähen päevaks Prahasse, kus taaskohtun ühe Tšehhi noorpaariga, keda võõrustasin möödunud talvel Eestis. Tutvusin nendega Couchsurfingu kaudu ning kutsusid endale külla. Lisaks sõidan Brnosse leedu sõbrale külla. Temaga tutvusin veebruaris Bordeaux´s olnud kursusel, tema teeb ka oma Erasmust, aga sedapuhku siis Brnos. 

----------------------------------

Tänane päev oli minu jaoks seepoolest väga põnev, et sain lõpuks ometi mõne siinse uurimisrühmaga tutvust teha! Olin enne ka mitmele teadlasele või töörühma meilile kirjutanud, kas ma ehk saaksin nende laboriuuringute ja teadustööga tutvuda, kuid keegi polnud seni vastanud. Isegi keemia teaduskonna koordinaator on ülimalt kehv asjade koordineerija. Täna noorte teadlastega tutvudes arvasid nad, et ehk olin kirjutanud liiga tähtsatele ninadele ning neil pole lihtsalt aega olnud selliste pisiprobleemidega nagu vahetustudeng Eestist tegeleda. Lõpuks aga sain uuelt meiliaadressilt/professorilt vastuse ning täna käisingi laborit uudistamas! Paar inimest tutvustasid oma tööd ning teisipäevaks on juba uus kohtumine kokku lepitud. Inimesed tunduvad olevat väga toredad! Minu vastu oldi uudishimulikud, samas sõbralikud ning uurimisvaldkond ülipõnev (nanosensorid jms). Huvitaval kombel on üks tudeng üles kasvatatud soome/saksa kakskeelsena ning teine vene/saksa kakskeelsena. Ehk hakkan siis vene keelt ka veel meelde tuletama. Soome sõpradega olen vahepeal soome keelt ka juurde õppinud. Kui me ei tea sõna ei inglise ega saksa keeles, siis proovime ikka eesti või soome keeles ning vahepeal on sellest päris kasu (ja vahepeal saame aru, et keegi on meie keeltega vingerpussi mänginud ja imelikud sõnad omavahel sassi ajanud). Igatahes väga huvitav!

---------------------------------

Selleks esmaspäevaks jäi meil saksa keele kursusel koduseks tööks teatud grammatikareegleid kasutades Göttingeni kohta mälumängu küsimusi mõelda. Tegin koduse ülesande kõigest tund-paar enne seminari ära ning olin üsna veendunud, et mu küsimused on üldsegi valesti koostatud jne. Lõpuks tuli välja, et ainult üks inimene umbes kahekümnest kursusel osalejast oli veel küsimusi mälumänguks mõelnud ning tal olid need päris mööda. Täna sain oma usinuse eest lausa õppejõult auhinna! Väga tore! Sain väikese sinise karbikesega Göttingen Quiz´i ehk saksakeelse mälumängu Göttingeni kohta. Saan siis kaks ühes saksa keelt kui ka Göttingeni ajalugu sellega õppida. Vahepeal tasub usin olla :) 




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar