neljapäev, 15. veebruar 2018

Kiire hiina keel vs aeglane hiina keel

Täna tähistavad ühikakaaslased Hiina kalendri järgi uue aasta algust. Kuna täna oli ka ühe neiu nö lahkumisõhtusöök planeeritud, siis ei osanud ma otsustada, kuhu end asutada. Pärast kahtlushetki ütles hiinlasest korterikaaslane Han: "Muidugi sa võid meiega siin tähistada, aga eks sa pead ka arvestama, et me räägime palju kiiret hiina keelt." 
Mina: "Mul pole vahet, kas see on kiire või aeglane, niikuinii ma midagi aru ei saa."
Han selgitab: "Einoh, kui sakslased omavahel räägivad, siis on ju küll erinevus, kas nad räägivad kiiresti või aeglaselt."
Mina: "Jah, aga saksa keelest saan ma midagi aru, hiina keel on minu jaoks ikka hiina keel, olgu see kiire või aeglane."

__________________________________________________________________________

Vastlapäevaks tegi Kerda kukleid ja ma sain ka! Sel aastal oli küll kukliigatsus ja liugu oleks ikka ka tahtnud lasta. Pühapäeval läheme see-eest suusatama, ehk ajab asja ära.

__________________________________________________________________________

Viimasel ajal on olnud väga palju tegemisi. Teisipäeval oli mu oma rühmale ettekanne kahe ja poole kuu jooksul tehtust ning enne seda käisid pidevad ettevalmistused küll andmete kogumise ja üldse ettekande vormistamise poolelt. Tundub, et läks täitsa edukalt! Lisaks olid nädalavahetusel külas kaks couchsurfingu sõpra Tšehhist ning Evelin Münchenist. Käisime matkamas, Liechtensteinis, siinses UNESCO kaitse all olevas Abbey raamatukogus (palju raamatuid enne aastat 800) ja nägime St Galleni karnevali. Ehk jõuan mõnest asjast ikka pikemalt kirjutada. Karneval on siin igatahes väga oluline, huvitav ja äge (kuigi mulle on see tõenäoliselt igaks aastaks ühekordse kostüümi ostmine tarbimise seisukohalt vastukarva).

Kõikse paremat. Mul on veel jäänud ainult loetud päevad ja tulebki joon alla tõmmata.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar